· 

Chinese cooking class/中華料理教室

Today was the last cooking class of the year. The menu consisted of Chinese-style BBQ pork with sweet soy sauce, steamed buns, avocado salad, and steamed chicken thigh with salted rice malt (shio koji). 

 

It has been a truly fulfilling year for us to welcome so many guests to mayumi's kitchen tokyo. 
Thank you so much and we hope to see you all next year!!


今日は年内最後の料理教室でした。メニューは甜麺醤チャーシュー、花巻、アボガドとタコのサラダ、鶏もも肉の塩麹蒸し。

 

ゲストさんは普段からパンも焼いているとのことで、花巻をこねる手つきは慣れたもの。手際よく12個の花巻を準備して、チャーシューも薄くキレイにスライスしてくれました作るのが楽しい!どのお料理も美味しい!と喜んでくれて、私もめちゃめちゃ嬉しくなっちゃいました。

 

ご自宅に帰られてから早速もう一度作ってみたよ~という連絡が来て、美しい花巻の写真が添えられていました。教室の後でもこんな風にやり取りできる瞬間が最高の楽しみだったりします。

 

今年もmayumi's kitchen tokyoにたくさんのゲストをお迎えできて、本当に充実した1年となりました。ありがとうございました。新年1月のクラスはほぼ満席となっています。ご興味お持ちいただけましたら、お早目のご連絡をよろしくお願いいたします!